Inbreng van (eigen) materialen.

Het NWM is in sterke mate afhankelijk van schenkingen in materiele zin. Fietsen, onderdelen, kleding, memorabilia, licenties, foto- en plakboeken etc.etc.  Omdat de omvang van de collectie van bepalende aard is, zal de hoop gevestigd zijn op renners/sters van toen en nu, en/of hun nabestaanden en/of vrienden en familieleden.

In bruikleen afstaan ook mogelijk!

De mogelijkheid om materialen in bruikleen af te staan is ook aanwezig. Een bepaald item zal dan worden toegevoegd aan de collectie, maar zal vol-eigendom blijven van de persoon in kwestie. Dit zal middels een contract worden vastgelegd. Belangrijk in deze is natuurlijk wel dat de stichting ervoor moet waken niet al te veel materialen in bruikleen onder zich te krijgen. Wanneer een aantal zich op het zelfde moment zouden terugtrekken zal dit zijn weerslag op de totale collectie hebben wat niet aanbevelenswaardig is.

Inbreng privé-verzameling.

Er zijn verzamelaars die met hun privé-collectie geen kant (meer) op kunnen. De omvang van hun verzameling is daar in de meeste gevallen de oorzaak van. Hun spullen verdwijnen dan in dozen en in opslag en lopen de aandacht die ze verdienen volledig mis. Ook kan het voorkomen dat een verzamelaar méér aandacht voor zijn/haar verzameling wil. Voor deze mensen heeft het NWM een alternatief.

Verzamelaars van wielersport gerelateerde materialen kunnen hun verzameling onder brengen in het NWM. Ze hoeven dan niet persé afstand te doen van hun verzamelde materialen maar blijven vol eigenaar, ook dit zal middels een contract worden vastgelegd.

Op deze manier zullen we twee vliegen in één klap vangen: De verzamelaar ziet zijn materialen keurig ten toon staan in een museum en het NWM kent een waardevolle aanvulling om de bezoekers nog meer van dienst te zijn.

Verzamelaars van wielersport gerelateerde materialen kunnen zich ook melden om deelgenoot te worden met hun verzameling om periodiek een tentoonstelling in te richten voor bepaalde tijd. Neem voor alle genoemde mogelijkheden contact op met Gerrie Hulsing,