NATIONAAL WIELERMUSEUM KRIJGT EEN BOOST DOOR SAMENWERKING MET WATERSLEY SPORTS & TALENTPARK.

Het Watersley Sports & Talentpark in Sittard wordt de thuisbasis van het Nationaal Wielermuseum. Gestreefd wordt om in juni 2023  die klus gel=klaard te hebben!

Na lange tijd in onzekerheid te hebben verkeerd, en een aantal mogelijkheden die uiteindelijk niet door konden gaan, is nu eindelijk het einddoel bereikt.

Na een aantal gesprekken gaven we elkaar al in en vroeg stadium de hand (foto 1)  en is de samenwerking officieel geworden toen er op 7 oktober 2022 een contract werd ondertekend (foto 2).

Dankzij de samenwerking met Watersley Sports & Talentpark ontstaat er na al die jaren van zoeken, onderhandelen en onzekerheid, een locatie waar een deel van de vaste collectie zal worden geexposeerd en van waaruit een reizende collectie de Nederlandse wielergeschidenis dichtbij de bezoekers van wielerevenementen brengt.

Lang had ik de wens om 'ergens' in Noord-Holland onderdak te vinden. Maar eerlijk is eerlijk, Limburg is gewoon dé plek om dit museum te huisvesten.

Joop Petit van Watersley hierover: "Door deze collectie naar Limburg te halen hopen we ook andere, kleinere privécollecties  te enthousiastmeren om collecties in bruiklleen te geven en zo ook de Limburgse wielergeschiedenis te laten groeien binnen een mooie en brede totaal-collectie".

Het vaste deel van de collectie zal onderdak krijgen in de voormaige kapel van het oude klooster, vooraan op het terrein van Watersley (foto 3), wat eind van de zomer van 2022 geheel opnieuw werd gevoegd.

Blij zijn en blijven we met onze ambvassadeurs:

Mieke Havik, Gré Tijmes, Nita van Vliet, Vera Koedoder, Jeroen Blijlevens, Erik Dekker, Jan Derksen, Bart van Est, Sjaak de Goede, Dick Groeneweg, Rob Harmling, Yoeri Havik, Mathieu Hermans,  Piet van Heusden, Aad v/d Hoek, Ko Hoogendoorn, Reinier Honig, Jan v/d Horst, Ben Janbroers,  Gert Jakobs, Piet van Katwijk, Servais Knaven, Gerard Koel, Hans Langereis, Harrie Lavreijsen, Rik Moorman, Theo Okhuijzen, Pierre Raas, Rob Ruigh, Ab Sluis, Cor Schuuring, Leo van Vliet, Johan v/d Velde, Ad Wijnands en comité Wielerronde van Oostzaan.