LOCATIE, zal de derde keer scheepsrecht zijn?

Na het debacle in De Rijp, is op lange leste ook Oostzaan definitief uit beeld verdwenen.  Mede door een aantal 'bijzondere' gebeurtenissen is het niet gelukt. Heel jammer ook voor de man wie de bedenker van het plan was, die ziet nu alles ook in duigen vallen, omdat het wielersport museum een essentieel onderdeel was van zijn totale plan. Wij van het wielersport museum 'liften' slechts mee, het plan was van een ander.

Jammer, dat dingen anders kunnen gaan dan verwacht. Er is veel tijd gaan zitten in het sluitend krijgen van de exploitatie van het geheel, wat op de lange duur is gelukt. Maar goed, op 29 april (2020) kwam de mail binnen, dat de stekker er uit getrokken werd. Bijzonder spijtig nadat heel veel tijd, inspanning en geld in dit plan was gestoken.

Maar we houden uiteraard vol, dat zit in de genen. Er is mogelijk zicht op een alternatief maar daar laten we ons, gezien de achter ons liggende periode, nog niet over uit. Er wordt door een paar oud-Profs een concept uitgewerk, waar wij deel van uit kunnen gaan maken. De groep die een echt wielersport museum ziet zitten groeit gelukkig nog steeds, dus daarin weten we ons gesterkt. Het is duidelijk, een echt wielersport museum oprichten is een kwestie van tijd, veel tijd. En ja, plantjes gaan nu eenmaal ook niet sneller groeien door aan de blaadjes te trekken!

Daarnaast kunnen we ons blijven verheugen in een groot aantal (oud-) renners/sters die als ambassadeur willen fungeren en ons op die wijze steunen. We zijn daar zeer content mee, evenals het feit dat Rini Wagtmans bereid was om als beschermheer op te willen treden. De volgende renners/sters zijn onze ambassadeurs:

Mieke Havik

Leo van Vliet

Johan van der Velden

Ad Wijnands

Comité Wielerronde van Oostzaan.